خانه / آموزش CSS / سی اس اس چیست؟

سی اس اس چیست؟

چیست css ؟
چیست css ؟ CSS مخفف Cascading Style Sheets است
CSS نحوه نمایش عناصر HTML بر روی صفحه، کاغذ یا سایر رسانه ها را توصیف می کند .
CSS باعث صرفه جویی در کار زیادی می شود. این می تواند طرح چندین صفحه وب را همزمان کنترل کند.
شیوه نامه های خارجی در پرونده های CSS ذخیره می شوند. چرا از CSS استفاده کنیم؟
CSS برای تعریف سبک ها برای صفحات وب شما ، از جمله طراحی ، طرح و تغییرات در صفحه نمایش برای دستگاه های مختلف و اندازه صفحه استفاده می شود. CSS یک مشکل بزرگ را حل کرد
HTML هرگز دربردارنده برچسب هایی برای قالب بندی یک صفحه وب نبود!

HTML برای توصیف محتوای یک صفحه وب ایجاد شده است ، مانند:

<h1> این یک عنوان است </ h1>

<p> این یک پاراگراف است. </ p>

وقتی برچسب هایی مانند <font> و ویژگی های رنگ به مشخصات HTML 3.2 اضافه شدند ، کابوسی برای توسعه دهندگان وب آغاز شد. توسعه وب سایت های بزرگ ، جایی که قلم ها و اطلاعات رنگی به هر صفحه اضافه می شود ، به روندی طولانی و پرهزینه تبدیل شد. برای اطلاعات بیشتر در مورد همین موضوع به سایت ونداد سر بزنید .

css

برای حل این مشکل ، کنسرسیوم شبکه جهانی وب (W3C) CSS را ایجاد کرد.

CSS قالب بندی سبک را از صفحه HTML حذف کرد! CSS باعث صرفه جویی زیادی در کار می شود! تعاریف سبک به طور معمول در پرونده های .css خارجی ذخیره می شوند. با استفاده از یک فایل شیوه نامه خارجی ، با تغییر ju می توانید ظاهر یک وب سایت را تغییر دهید . به شما امکان می دهد صفحات وب زیبایی را ایجاد کنید ، اما چگونه زیر کاپوت کار می کند؟ این مقاله با یک مثال ساده نحوی توضیح می دهد که CSS چیست و همچنین برخی اصطلاحات کلیدی در مورد زبان را پوشش می دهد. در ماژول مقدمه ای برای HTML ما به توضیح HTML و نحوه استفاده از آن برای علامت گذاری اسناد پرداختیم. این اسناد در یک مرورگر وب قابل خواندن هستند. سرفصل ها بزرگتر از متن معمولی به نظر می رسند ، پاراگرافها به خط جدیدی می روند و بین آنها فاصله دارد. پیوندها رنگی و زیر خط دار هستند تا آنها را از بقیه متن متمایز کند. آنچه می بینید سبک های پیش فرض مرورگر است – سبک های بسیار اساسی که مرورگر برای HTML ایجاد می کند تا مطمئن شود اساساً قابل خواندن است حتی اگر سبک خاصی برای نویسنده صفحه مشخص نشده باشد.

سبک های پیش فرض مورد استفاده توسط یک مرورگر

با این حال ، وب سایت یک مکان خسته کننده خواهد بود اگر همه وب سایت ها به این شکل باشند. با استفاده از CSS می توانید دقیقاً نحوه مشاهده عناصر HTML را در مرورگر کنترل کرده و با استفاده از هر طرحی که می خواهید ، نشانه گذاری خود را ارائه دهید.

Cascading Style Sheets با مخفف CSS یک زبان نشانه گذاری هست که مسئول شکل ظاهری صفحات وب شماست و رنگ ها، قلم ها و طرح های عناصر وب سایت شما رو کنترل میکنه.

این استایل زبان همچنین به شما این امکان رو میده تا جلوه ها یا انیمیشن هایی رو به وب سایت خودتون اضافه کنید. همچنین میتونید از اون برای نمایش برخی از انیمیشن های CSS مثل جلوه های دکمه کلیک، چرخان یا لودر و پس زمینه های متحرک استفاده کنید.

tutorial-css-css3 در این دوره می خواهیم که به مفاهیم کامل css,css3 بپردازیم و کامل ان را تشریح کنیم و البته مثال ها و پروژ های متفاوتی از ان بررسی کنیم .

Inline CSS برای سبک دادن به یک عنصر خاص HTML استفاده میشه. برای این سبک CSS ، فقط باید ویژگی استایل رو به هر تگ HTML اضافه کنید، بدون استفاده از سلکتور ها.

این نوع CSS به صورت کلی توصیه نمیشه، چون هر تگ HTML باید به صورت جداگونه استایل بشه و حتی اگه فقط از CSS درون خطی استفاده کنید، ممکنه مدیریت وب سایت شما بسیار سخت بشه.

با این حال، CSS درون خطی در HTML در برخی شرایط میتونه مفید باشه. به عنوان مثال، در مواردی که به پرونده های CSS دسترسی ندارید یا فقط برای یک عنصر باید استایل ها رو اعمال کنید این نوع استایل به کار شما میاد.

در شکل بالا کاملا قابل مشاهده می باشد که ما در تگ ها می خواهیم استا یل قرار بدهیم و به این صورت css inline گفته می شود.

CSS اینترنال – internal یا جاسازی شده شما رو ملزم میکنه تگ <style> رو در بخش <head> فایل HTML خودتون اضافه کنید.

این استایل CSS یک روش موثر برای یک ظاهر طراحی شده در یک صفحه هست. با این حال، استفاده از این استایل و سبک برای چندین صفحه وقت گیره چون شما باید قوانین CSS رو در هر صفحه وب سایت خودتون قرار بدید.

External CSS چیست ؟

این نوع CSS یک روش کارآمدتر هست، خصوصاً برای سبک دهی به یک وب سایت بزرگ. با ویرایش یک پرونده .css میتونید کل سایت خودتون رو به یک باره تغییر بدید.

با تشکر از توجه دوستان –

ما را در وب سایت www.elecodeiranzamin.com دنبال کنید – بزرگترین وب سایت اموزشی رایگان کشور که تمام دوره های اموزشی که در بهترین دانشگاه ها و اموزشگاه های کشور برگزار می شود به صورت کاملا رایگان در داخل وب سایت قرار می گیرد .

درباره ی admin

همچنین ببینید

به دنبال موضوع خاصی در زمینه CSS هستید؟

آموزش CSS به دنبال موضوع خاصی در زمینه CSS هستید؟ آموزش CSS یکی از مهم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *