خانه / آموزش CSS / کتاب آموزش css به زبان فارسی آموزش css با زبان ساده از مقدماتی تا پیشرفته

کتاب آموزش css به زبان فارسی آموزش css با زبان ساده از مقدماتی تا پیشرفته

کتاب آموزش css به زبان فارسی
آموزش css با زبان ساده از مقدماتی تا پیشرفته:

 

css مخفف کلمه Cascading Style Sheets به معنی شیوه نامه های آبشاری مي باشد.css نوعی زبان برنامه نویسی است که معمولا همرا با زبان Html به کار می رود.از زبان سی اس اس بیشتر برای طراحی صفحات وب استفاده می شود.برای مثال برای تغییر فونت یا تصویر زمینه ی وب سایت و … از زبان css استفاده می شود.

(همچنین شما میتوانید کتاب آموزش css3 مرجع کامل آموزش سی اس اس 3 رو از سایت ایران وب دیزاین دانلود نمایید)

اولین ورژن سی اس اس،CSS1 بود.ورژن بعدی آن CSS2 بود که در سال ۱۹۹۸ بوجود آمد که بیشتر برای ویرایش صفحات، نحوه نمایشها تگها و … کاربرد دارد.فایل استایلها با فرمت CSS ذخیره میشوند.
هرچند برای کد نویسی صفحات وب از HTML استفاده می کنیم ولی برای انجام عملیات کنترلی روی قالب بندی ها مشکلات فراوانی در زبان html وجود دارد که باعث می شود که کارایی آن پایین باشد و اینجاست که قالب بندی آبشاری یا CSS به کمک HTML می آید تا ایجاد قالب بندیهای حرفه ای با راحتی بیشتری انجام گردد.

با استفاده از CSS می توانیم چندین ویژگی قالب بندی را یکباره تعیین و روی هر قسمت دلخواه از صفحه وب اعمال کنیم. برای مثال می توانیم خصوصیات تمامی تگهای h1 یا p یا… موجود در صفحه اعم از اندازه، فونت و رنگ را مشخص کنیم.
زمانی که زبان HTML پا به عرصه دنیای اینترنت گذاشت،فرض بر این بود که این زبان تنها برای نمایش متن و عکس بوجود آمده است.و اصلا در آن زمان کسی حتی فکر آن را نمی کرد که روزی برسد که اینترنت به خانه های صدها میلیون آدم و بر روی کامپیوترهای شخصی نفوذ کند.

HTML زبانی بود که بسیاری از موارد پیشرفته در طراحی در آن لحاظ نشده بود. بعلاوه اینکه این زبان قابلیت تغییر، کاربر پسندی و بسیاری دیگر از مباحثی که در دنیای برنامه نویسی و طراحی با گذشت زمان بوجود آمده اند را در خود جای نداده است.

CSS یا Cascade Style Sheets زبان برنامه نویسی می باشد که کنسرسیوم بین المللی شبکه جهانی وب یا W3C برای غلبه بر مشکلاتی که در طی زمان با استفاده از HTML بوجود آمده است پیشنهاد داده است. عملا این زبان برنامه نویسی، مکملی بر زبان قدیمی HTML است و سعی در پر کردن نقاط ضعف و کاستی های آن دارد.
CSS زبانی است که توسط آن قادر خواهید بود تا استایل طراحی صفحات وب سایتتان را یکبار تعریف و به تمامی صفحات مورد نیاز و دلخواهتان اعمال نمایید.
برای درک بهتر موضوع مثالی می زنیم:در نظر بگیرید که سایت شما شامل 100 صفحه استاتیک می باشد و شما آنها را تماما به زبان HTML نوشته اید. بعد از یک هفته تصمیم گرفته اید که فونت تمام کلمات را بزرگتر کنید.گفتن اینکه فونت تمام کلمات بزرگتر شود کار بسیار راحتی است و تنها یک جمله است ولی آیا در عمل تغییر 100 صفحه نیز به همان راحتی خواهد بود؟
جواب قطعا نه خواهد بود. CSS دقیقا همان زبانی است که جمله یک خطی شما را تبدیل به همان یک جمله خواهد کرد.تنها کافی است تا استیل مورد نیازتان را در طراحی انجام دهید آن هم تنها با تغییر یک یا چند مورد کوچک.
جمله آخر اینکه، استفاده از سی اس اس باعث منظم تر و شکیل تر شدن کدهای برنامه نویسی تان می شود، تغییرات آتی و کلی و سراسری را آسان می کند و همچنین دید شما را بیشتر به طراحی معطوف می کند تا سر و کله زدن با کدهای برنامه نویسی.

درباره ی admin

همچنین ببینید

آموزش های کاربردی CSS

آموزش های کاربردی CSS سی اس اس زبان نشانه گذاری قدرتمند برای تغییرات ظاهری و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *