خانه / آموزش jQuery / آموزش JQuery

آموزش JQuery

jQuery(جی کوئری) کتاب خانه ای سریع، کوچک و پر از ویژگی از زبان جاوا اسکریپت است و برنامه نویسی را بسیار ساده میکند. یادگیری کتاب خانه ای همچون jQuery(جی کوئری) بسیار ساده تر از یادگیری زبان جاوا اسکریپت است.

کد نویسی با زبان جاوا اسکریپت میتواند سخت باشد، با وجود اینکه این زبان باز هم نسبت به بعضی از زبان ها ساده تر است ولی همچنان یک زبان برنامه نویسی است و بعضی از مردم مانند از طراحان وب ، برنامه نویسی را سخت میدانند.

مشکل بعدی این است که مرورگر های مختلف زبان جاوا اسکریپت را متفاوت میفهمند، در نتیجه برنامه ای که در مرورگری مانند کروم به راحتی اجرا میشود ممکن است در مرورگر اینترنت اکسپلورر 9 قابل اجرا نباشد. در این صورت شما باید وقت و هزینه ی زیادی صرف کنید تا مطمئن شوید برنامه شما در همه ی مرورگر هایی که کاربران شما از آن استفاده میکنند به درستی کار میکند.

اینجاست که کتاب خانه ی JQuery(جی کوئری) به کمک ما خواهد آمد. جیکوئری کتابخانه ای از زبان جاوااسکریپت است که به قصد ساده کردن برنامه نویسی جاوااسکریپت ایجاد شده است. یک کتاب خانه ی JavaScript شامل مجموعه ی پیچیده ای از کد های جاوا اسکریپت است که هم وظایف سخت را ساده میکند و هم مشکلات ناسازگاری بین مرورگر های مختلف را حل میکند. به عبارت دیگر JQuery(جی کوئری) دو عیب بزرگ استفاده از زبان جاوا اسکریپت را حل میکند : پیچیدگی زیاد و مشکل طبیعی ناسازگاری در تفسیر جاوا اسکریپت در مرورگر های مختلف.

نمونه مثالی از JQuery(جی کوئری):

$(document).ready(function(){
$(“p”).click(function(){
$(this).hide();
});
});

در نمونه مثال بالا کاربر اگر روی هر پاراگرافی در صفحه کلیک کند، آن پاراگراف مخفی میشود.

JQuery(جی کوئری) سلاحی قدرتمند برای طراحان وب در جنگ با برنامه نویسی با جاوا اسکریپت است. با استفاده از JQuery شما میتوانید نتیجه ای را که میخواهید با یک خط کد بدست آورید، این در حالیست که ممکن بود برای رسیدن به این نتیجه با برنامه نویسی جاوااسکریپت نیاز به صد ها خط کد داشته باشید و همچنین ساعت ها وقت برای تست آن در مرورگر های مختلف.

استفاده از کتاب خانه ی JQuery(جی کوئری) به سادگی اضافه کردن یک ارجاع فایل JQuery(جی کوئری) است.
چرا JQuery ؟

فریمورک های جاوا اسکریپت زیادی وجود دارد ، اما JQuery(جی کوئری) دارای محبوبیت بیشتر بوده و قابلیت گسترش پذیری بالاتری دارد. بعضی از بزرگترین کمپانی هایی که از JQuery(جی کوئری) در وب استفاده کرده اند، عبارت اند از :

Google
Microsoft
IBM
Netflix

برای یادگیری JQuery چه چیز را باید از قبل بدانیم

قبل از اینکه مطالعه ی آموزش jQuery(جی کوئری) را شروع کنید، شما باید دانش پایه ای(حداقلی) از موارد زیر را داشته باشید:

HTML
CSS
JavaScript

اگر قصد دارید قبل شروع آموزش jQuery(جی کوئری) موارد بالا را مطالعه کنید به صفحه اصلی سایت رجوع کنید. همچنین از قسمت راست همین نوشته ، در قسمت پیشنیاز ها میتوانید به این آموزش ها دسترسی داشته باشید.

 

آموزش JQuery

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *