خانه / نکات طراحی وب / مزایا و معایب استفاده از دامنه ir

مزایا و معایب استفاده از دامنه ir

مزایا و معایب استفاده از دامنه ir

ir مخفف عبارت iran است و این پسوند تنها برای دامنه های ایرانی استفاده می شود. دامنه Ir در سال های اخیر به دلیل فواید زیاد محبوبیت زیادی پیدا کرده اند که در زیر به بررسی فواید و البته برخی از نقایص آن می پردازیم.

زمانیکه شما برای دریافت پنل ثبت دامنه (نیک هندل) در سایت nic.ir ثبت نام می کنید. تمام اطلاعات از جمله کد ملی، آدرس دقیق، کد پستی، شماره تماس و … برای افراد حقیقی و شماره ثبت شرکت و … برای نهاد های حقوقی بررسی می شود و بعد از اطمینان از صحت اجازه ثبت دامین را خواهند داد.

حتی اگر پسورد دامین .IR شما به سرقت برود (مانند اتفاقی که برای persianblog.com افتاد) یا شخصی دامین شرکت شما را با ارائه مدارک جعلی ثبت کند (در سه ماه اول سخت گیری انجام نشد) با مراجعه به فیزیک نظری (تهران، نیاوران) و ارائه مدارک لازمه مانند کارت ملی و … به راحتی می توانید نام دامین خود را پس بگیرید.

مزایا و معایب استفاده از دامنه ir

مشکلات دامین ir

جدی ترین و شاید مهمترین مشکل دامنه های آی آر این است که به دلیل تحریم اجازه تبلیغات در گوگل را ندارند. که اول روش هایی برای دور زدن این تحریم وجود دارد و دوم اینکه احتمال دارد در آینده نزدیک محدودیت های اینترنتی از تحریم ها حذف شود.

درباره ی admin

همچنین ببینید

معایب سئوی کلاه سیاه برای وب سایت ها

معایب سئوی کلاه سیاه برای وب سایت ها امروز و در این مطلب نکاتی را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *